پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181884
درخواست عجيب سياستمدار الجزايري درباره رمضان
تاریخ انتشار : 1394/03/31 10:01:00
نمایش : 1737
پايگاه هاي خبري مشهور مراکش درخواست رييس اسبق حزب "تجمع براي فرهنگ و دموکراسي" الجزايري از وزير اوقاف اين کشور براي کاهش ايام ماه رمضان به 13 روز را منتشر کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سايت هاي خبري مشهور کشور مراکش (مغرب) که همسايه غربي الجزاير است، درخواست "سعيد السعدي" رييس اسبق حزب "تجمع براي فرهنگ و دموکراسي" الجزاير از وزير اوقاف اين کشور براي کاهش ايام ماه مبارک رمضان از 30 روز به 13 روز را منتشر کردند.

روزنامه "هيسپريس" مغرب نوشت: اين رهبر سياسي الجزايري خواسته عجيب خود را در بيانيه اي در حساب کاربري خود در شبکه اجتماعي فيس بوک منتشر کرده است.

 

وي خواسته خود را اينگونه توجيه کرده است که 30 روز روزه داري در فصل تابستان برابر با 420 ساعت روزه داري است که اين ميزان ساعت معادل 52 روز روزه داري در فصل پاييز است.

 

السعدي ايده خود را "روزه هوشمندانه" ناميده و تصريح کرده است که بر اساس حساب و کتاب هايش،  بايد به 13 روز روزه داري در فصل تابستان اکتفا شود.

 

وي با بيان اين که به جاي يک ماه کامل روزه داري مي توان آنچه آن را "واحد رمضاني" معادل 8 ساعت توصيف کرده، مبناي روزه داري قرار داد، تصريح کرد که بنابراين روزه دار بايد 30 "واحد رمضاني" را در فصل تابستان که معادل 13 روز است مبنا قرار دهد.

 

پايگاه خبري "فبراير" مغرب در اين خصوص نوشت: علماي الجزاير به تفسير جديد السعدي واکنش نشان دادند و به عنوان مثال شيخ شمسو يکي از شيوخ شبکه النهار الجزاير منطق السعدي را بي پايه و اساس توصيف کرد و اظهارات وي را ياوه گوي محض دانست.

 

وي از السعدي خواست از ورود به عرصه امور ديني اجتناب و به سياست اکتفا کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html